ارسال به سراسر کشور همراه با پرداخت درب منزل امکان پذیر است
همکاری جدید نیسان ژاپن و میتسوبیشی برای تولید نسل جدید پاجرو

همکاری جدید نیسان ژاپن و میتسوبیشی برای تولید نسل جدید پاجرو

**همکاری جدید نیسان ژاپن و میتسوبیشی برای تولید نسل جدید پاجرو**

### احیای آفرودر نمادین پاجرو

شرکت ژاپنی نیسان تأیید کرده است که در حال گفت‌وگو با میتسوبیشی به منظور استفاده از پلتفرم پاترول ۲۰۲۵ برای تولید نسل جدید میتسوبیشی پاجرو است. هدف از این همکاری کمک به احیای آفرود نمادین پاجرو با بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها و پلتفرم‌های نیسان است.

### تردید نیسان در به اشتراک گذاشتن تکنولوژی‌ها

مدیر برنامه‌ریزی ارشد نیسان در منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند، اروپا و اقیانوسیه در یک رویداد معرفی پاترول جدید به رسانه‌ها گفت که گفت‌وگوهای اولیه میان دو کمپانی صورت گرفته است. اما، نیسان درباره به اشتراک گذاشتن تکنولوژی‌های خود تأمل دارد. او در ادامه اظهار داشت:

> "پاترول ۲۰۲۵ اولین شاسی‌بلند بزرگ نیسان با طراحی نردبانی در ۱۴ سال اخیر است. توقف تولید میتسوبیشی پاجرو در سال ۲۰۲۱ پس از ۱۵ سال حضور در خط تولید اتفاق افتاد. از همان زمان شایعاتی درباره همکاری میتسوبیشی با نیسان برای استفاده از پلتفرم‌های مشترک به منظور کاهش هزینه‌ها و تولید نسل جدید میتسوبیشی پاجرو به گوش رسید اما چیزی به‌صورت رسمی تائید نشد."

### سابقه همکاری میتسوبیشی و نیسان

میتسوبیشی و نیسان پیش از این نیز از پلتفرم‌ها و پیشرانه‌های مشترک در شاسی‌بلندهای میان سایز اوت‌لندر و ایکس‌تریل استفاده کرده‌اند. همچنین نسل جدید ناوارا نیز با زیرساخت تریتون تولید خواهد شد. این همکاری‌ها به عمق روابط دو طرف افزوده و انتظار می‌رود که این روابط بیشتر شود، چراکه نیسان و میتسوبیشی در حال برنامه‌ریزی برای تأسیس یک کارخانه در آمریکا برای تولید مشترک خودروهای پلاگین هیبریدی هستند.

### چالش‌ها و مسائل پیش رو

با این حال، مدیر نیسان تأکید دارد که پاترول محصولی نمادین برای این شرکت است و شاید به اشتراک گذاشتن پلتفرم آن ایده‌ای مطلوب نباشد. در پاسخ به سؤالات رسانه‌ها درباره نتایج مذاکرات، او از پاسخ دقیق خودداری کرد:

> "پاترول سطح بالا هماهنگی خوبی با فلسفه تولید میتسوبیشی ندارد و نیسان تأکید دارد که پاترول محصول نمادینی است."

### قیمت و بازارهای هدف

خودروی فعلی پاترول از حدود ۶۰ هزار دلار شروع می‌شود و بنابراین جزو شاسی‌بلندهای بزرگ نسبتاً گران‌قیمت محسوب می‌شود. انتظار می‌رود نسل جدید پاترول به خاطر تحول اساسی در همه زمینه‌ها با قیمت بیشتری عرضه شود. در مقابل، آخرین مدل میتسوبیشی پاجرو با نام فاینال ادیشن ۲۰۲۱ با قیمت حدود ۴۳ هزار دلار عرضه شد. این خودرو با ابعاد کوچک‌تر خود رقابت مستقیم با تویوتا پرادو را به دنبال داشت. 

### نتیجه‌گیری

با توجه به شراکت‌های گذشته و پروژه‌های مشترک آینده، همکاری میتسوبیشی و نیسان می‌تواند به تولید نسل جدید میتسوبیشی پاجرو کمک کند و هم‌زمان به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در تولید منجر شود. 

کلیدواژه‌ها: میتسوبیشی پاجرو، پاترول ۲۰۲۵، نیسان، شاسی‌بلند، همکاری نیسان و میتسوبیشی، احیای پاجرو، تکنولوژی‌های نیسان.